Motogp: Nakano visszavonul

Szeretettel köszöntelek a MotoGP Fan Club közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 586 fő
  • Képek - 460 db
  • Videók - 57 db
  • Blogbejegyzések - 74 db
  • Fórumtémák - 9 db
  • Linkek - 209 db

Üdvözlettel,

MotoGP Fan Club vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a MotoGP Fan Club közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 586 fő
  • Képek - 460 db
  • Videók - 57 db
  • Blogbejegyzések - 74 db
  • Fórumtémák - 9 db
  • Linkek - 209 db

Üdvözlettel,

MotoGP Fan Club vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a MotoGP Fan Club közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 586 fő
  • Képek - 460 db
  • Videók - 57 db
  • Blogbejegyzések - 74 db
  • Fórumtémák - 9 db
  • Linkek - 209 db

Üdvözlettel,

MotoGP Fan Club vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a MotoGP Fan Club közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 586 fő
  • Képek - 460 db
  • Videók - 57 db
  • Blogbejegyzések - 74 db
  • Fórumtémák - 9 db
  • Linkek - 209 db

Üdvözlettel,

MotoGP Fan Club vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Immáron hivatalos, hogy az egykori MotoGP menő japán motoros, Sinya Nakano, egy év Superbikeozás után visszavonul az aktív versenyzéstől.

Annak ellenére, hogy Sinya Nakno 2009-ben a Superbikeban versenyzett, úgy éreztük, hogy kötelességünk beszámolni arról, hogy a japán „pilóta” szögre akasztja a bukósisakot, hiszen Nakano 1998 és 2008 között a MotoGP-ben szerepelt. A japán azok után döntött a visszavonulás mellett, hogy az Aprilia nem hosszabbította meg vele a szerződését, ezzel párhozamosan pedig nem is kapott ajánlatokat (legalábbis nem értesültünk róla, hogy kapott volna), így lényegében kényszerűségből kell búcsút intenie a motorversenyzésnek. Ha lehet ilyet mondani, akkor ez alkalomból érdemes röviden áttekinteni Nakano pályafutását. Az immáron volt Apriliás 1977. augusztus 8-án született Tokióban és a profi motorsport világában először 1998-ban mutatkozott be méghozzá a MotoGP 250-es géposztályában. A japán versenyző akkor húsz évesen szabadkártyásként indult a suzukai futamon, illetve még ugyanabban az esztendőben az ausztráliai viadalon is. Mind a két versenyhelyszínen kiváló eredményt ért el (Suzukában második, Phillip Isalnd-on pedig negyedik lett) amelynek köszönhetően a következő évben már teljes szezont futott a gyorsasági motoros világbajnokság negyedliteres kategóriájában.

Az ominózus befutó a 2000-es 250-es Ausztrál futamon

Nakano kétségkívül nagy tehetségnek indult, hiszen 1999-ben futamot is nyert, illetve négyszer állhatott fel a dobogóra, aminek meg is lett a gyümölcse, ugyanis a végelszámolásnál a negyedik legjobb tudott lenni. A 2000-es szezon bizonyult azonban a japán motoros karrierje csúcspontjának, hiszen rettentő kevesen múlott, hogy nem lett a világbajnok. Nakano az egész szezon során óriási csatát vívott csapattársával, Olivier Jacque-val, akinek viszont végül is sikerült megnyernie a 250-es bajnoki címet, de nem akárhogyan. 2000-ben az utolsó futamra úgy érkezett meg a 250-esek mezőnye, hogy Jacque 254 egységgel vezette a pontversenyt, míg az őt követő Nakanonak 252 pontja volt. A viadal során mind a két versenyző elhúzott a mezőnytől és akárcsak az év túlnyomó részében, úgy ezúttal is óriási csatát vívtak egymással egészen az utolsó méterekig. A célegyenesre ugyan Nakano fordult rá elsőként, viszont Olivier Jacque a japán szélárnyékéból kibújva 14 ezreddel (!) előbb haladt át a célvonalon, ezzel megnyerve a világbajnoki címet.

Nakano neve sokáig egyet jelentett a Kawasakival

A következő évben, akárcsak Jacque, úgy Nakano is a királykategóriában folytatta a pályafutását egy 500-as Yamaha nyergében, amelyet 2002-ben egy 990-es M1-esre cserélt. A japán versenyző 2004-től egész 2006-ig a Kawasaki elsőszámú motorosa volt és ha lehet ilyet mondani, akkor tulajdonképpen az ő neve teljesen össze is olvadt a zöldekkel, hiszen még amikor 2007-ben a Jir Honda színiben versenyzett, akkor is a Nakano név hallatán mindenkinek egyből a Kawa ugrott be. Az utolsó MotoGP-s szezonját a Gresini Hondánál kezdte meg 2008-ban, azonban az év végén sajnos nem kapott már lehetőséget a MotoGP-ben, így a Superbikeba „menekült”, ahogyan az ilyenkor általában lenni szokott, ha egy MotoGP menőnek már nincs több sansza királykategóriában.

A japán versenyző karrierje a Superbikeban, az Apriliánál ért véget idén év végén

Nakano legkiválóbb éve a 2001-es volt, már ami a nagykategóriát illeti, hiszen az összetettbeli ötödik helyen zárt év végén. A japán egyébként összesen háromszor állhatott fel a dobogóra a legnagyobbak között, de győzni egyetlen egyszer sem tudott. Nakano a 2009-es évet tehát a Superbikeban, az Aprilia színeiben kezdte meg, ahol a legjobb eredménye egy negyedik hely volt, amelyet még a szezon első felében, Qatarban ért el, év végén pedig az összetettbeli tizennegyedik lett. A fentiek alapján azt lehet mondani, hogy annak ellenére, hogy Nakano igen nagy tehetségnek indult, nem igazán tudta azt kamatoztatni a nagyobb kategóriákban. Mindezt talán elsősorban annak köszönhette, hogy a királykategóriában sohasem adatott meg neki a lehetőség, hogy egy jó technikán versenyezhessen. Azt viszont mindenképpen meg kell hagyni, hogy a fejlesztések terén nagy dolgokat vitt véghez a japán, hiszen a Kawasaki rengeteget köszönhet neki.

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu